Recension: Sthlm Confidential

Titel: Sthlm Confidential
Serie: -
Författare: Hanna E Lindberg
Förlag: Orda AB
Antal sidor: 347
Källa: Bokhyllan
Genre: Spänningsroman
Utgiven: 2014
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: 5 av 5


Om boken:


Lennie Lee är fotografen och grabbtidningsgurun som kämpar mot en upplaga i fritt fall. Tiden tycks ha sprungit ifrån honom när han får i uppdrag att fixa århundradets fest åt en skum affärsman. Pengarna räcker för att lösa alla hans problem - om han överlever.
Solveig Berg är en ung journalist som efter ett snedsteg hamnat i kylan. Hon är bränd i branschen. Ingen vill förknippas med henne. Tomheten och ensamheten väcker svarta minnen till liv och hon gör vad som helst för att komma tillbaka.
Kalju Saagim skulle kunna leva gott på sina leveranser till Stockholms nya finkrogar och gastropubar. Allt hade varit bra. Om det inte var för oron som gnagde. När en känd glamourmodell hittas död korsas deras vägar.
Sthlm Confidential utspelar sig mitt i mediebranschens förändring. Romanen handlar om jakten på bekräftelse och hur långt vissa är beredda att gå för att få den. Om att en elak kommentar är bättre än ingen kommentar alls. Om det plastiga, fabricerade. Om den perfekta provokationen. När antalet likes på Facebook är på liv och död.

Kort om vad jag tyckte om boken:

Detta var en riktigt bra spänningsroman som är författarens debutroman och jag hoppas verkligen att hon kommer att skriva fler böcker (ser gärna en fortsättning på denna) i denna genren.

Handlingen flyter på bra och håller en spännande genom läsandets gång. Det jag gillade utöver spänningen var att boken inte var förutsägbar med när det kommer vem mördaren är då jag fick upp några andra i hjärnan än den det verkligen var.

Böcker som får en vändning och har ett slut som lämnar en med ett jag vill ha reda på mer och så kan det inte sluta älskar jag.

Har du inte läst boken innan och gillar spänningsromaner så tycker jag du ska ge den en chans.
Jag rekommenderar den även till er som inte är så vana vid att läsa spänningsromaner men är sugna på att göra det.

Kommentarer