Recension: STHLM Grotesque

Titel: STHLM Grotesque
Serie: STHLM (#2)
Författare: Hanna E Lindberg
Förlag: Norstedts
Antal sidor: 438
Källa: Recensionsexemplar från författaren och förlaget i utbyte mot en ärlig recension (tack så mycket!)
Genre: Skönlitteratur, Thriller
Utgiven: 2017
Finns att köpa: Adlibris|Bokus
Betyg: 4 av 5

Om boken:

GULDKOCKEN ÄR GALAN för alla som räknas i Stockholms krogvärld - och journalisten Solveig Berg är på plats. Men kvällen slutar i kaos. Hennes chefredaktör blir skjuten av en okänd gärningsman. 

Polisen leds in på ett villospår och Solveig tvingas ut i en farlig jakt på sanningen. Hon konfronteras med mörka krafter i lyxkrogarnas slutna rum. Ju djupare hon gräver, desto farligare blir det.

Skandalfotografen Lennie Lee är tillbaka i Stockholm efter att ha varit borta i tre år. Han befinner sig på botten, men får en oväntad chans att återta sin förlorade plats i rampljuset - om han spelar spelet rätt.

Kort om vad jag tyckte om boken:

Äntligen är den fristående fortsättningen på STHLM Confidential här och karaktärerna Solveig Berg och Lennie Lee tillbaka.

Boken är spännande, handlingen flyter på bra och språket är lätt att förstå. Det jag gillade var att boken inte var förutsägbar för min del då jag trodde skytten var en helt annan än den det verkligen var. Ytterligare något  jag gillade med denna är hur Solveig Berg inte ger sig i första taget utan fortsätter trots att hon vet att det bara blir mer och mer farligare för henne.

Att boken inte får fullt betyg ut handlar endast om att det blev lite segt för mig att komma in i den till en början men som tur är så släppte det för den blev bättre och bättre.

Man behöver inte ha läst STHLM Confidential innan man läser denna då handlingarna inte hänger ihop men då jag älskade den så tycker jag att ni ska läsa den innan ni ger er in i denna.

Jag rekommenderar den till alla som gillar svenska thrillers och till den som söker en spännande bok. 

Kommentarer