Recension: Gåvan

Titel: Gåvan
Serie: Sex nyanser av kärlek #1
Författare: Susanne Ahlenius
Förlag: Hoi Audio
Uppläsare: Callin Öhrvall Delmar
Längd: 1h & 34min
Källa: BookBeat
Genre: Skönlitteratur, novell, 18+
Utgiven: 2017
Finns att köpa (ljudbok):  Adlibris|Bokus
Finns att köpa (e-bok): Adlibris|Bokus
Betyg: 5 av 5


Om boken:

Gåvan är första delen i en serie om sex erotiska relationsnoveller där vi får följa sex väninnor som alla har problem med kärleken. På ett eller annat sätt.

Maria är framgångsrik inom förlagsvärlden men på det privata planet har hon svårt att känna sig tillfreds. I sin relation med sambon Erik är inget enkelt längre och hon ifrågasätter om hon någonsin har älskat honom.
Hennes barndomsvän, Johan, gör inte tillvaron lättare när han plötsligt river upp känslor som hon trodde att hon hade begravt för länge sedan.

Under en helg ställs allt på sin spets och Maria måste välja. Ska hon lyssna till sitt hjärta eller följa förnuftets röst?


Kort om vad jag tyckte om novellen:

Detta var en riktigt bra novell som jag tyckte väldigt mycket om. Jag har tidigare läst Susanne Ahlenius två böcker som jag älskade så när jag hittade denna var jag så klart tvungen att ge den en chans.

Den klassas som erotisknovell och till en viss del kan jag hålla med om det men älskade att den inte var ren och skör erotik då den innehöll en bra handling som gjorde att jag bara ville ha mer av Marias historia samtidigt som den avslutades väldigt bra.

Uppläsaren till denna novell är en som jag har börjat tycka om mer och mer speciellt efter hennes insats med böckerna Dödlig åtrå och Dödligt dubbelspel av samma författare.

Jag rekommenderar denna novell till er som gillade Audrey Carlans Calendar Girl och författarens två andra böcker men även till er som är nyfikna på författaren och gillar den här typen av noveller.


Kommentarer