tisdag 23 maj 2017

Recension: Catwalk: Dream

Titel: Catwalk: Dream
Serie: Catwalk #1
Författare: S.Q. Orpin
Förlag: Createspace
Antal sidor: 400
Källa: NetGalley
Genre: Skönlitteratur, Contemporary, Romance
Utgiven: 2016
Finns att köpa: Amazon 
Betyg: 4 av 5

Om boken:

In a world of glitz, glamour, and excess, sizzling hot Casi Roberts is the reigning queen. Swimsuit model by day and club girl by night, 29-year old Casi thrives in the LA culture, on the arm of her celebrity boyfriend, Alix Grey. Documenting her charmed life on social media, Casi has mastered the art of hiding her insecurities in a world obessed with youth and beauty.
Ruggedly handsome, blue-eyed, Kyle Jensen has built an eviable life in Blackberry Falls, WA. When Casi walks into his life, Kyle's carefully crafted lifestyle begins to unravel, igniting a passion in him that is electrifying. Captivated by Casi's beauty and seduced by her provocative nature, Kyle is left reeling from their chance encounter.
As Casi's life implodes after a tragic accident, she finds solace in a passionate relationship with Kyle, but the temptation of the glamorous lifestyle she has been living and the pressures of her career threaten to shatter that dream.



Kort om vad jag tyckte om boken:

Detta var en bok som jag hade lite svårt att komma in i först och funderade på om jag kommer att komma in i den vilket jag gjorde efter att ytterligare ha läst några sidor.
Boken jag hade svårt att komma in i visade sig bli en bok som jag inte ville lägga ifrån mig och ersatte min tågbok med denna då jag ville veta hur det skulle sluta.

Jag tyckte väldigt mycket om den då jag gillade att se hur karaktärerna i boken sakta men säkert utvecklades och en del förändringar skedde.
Ser framemot att få tag i nästa del i serien (finns tre böcker än så länge men det är planerat att bli sex stycken) så jag kan få fortsätta läsa och se hur det går för karaktärerna.


Är man någon som gillar romantiska böcker så kan jag absolut rekommendera denna till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar